Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Hebt u hulp nodig binnen de online bankomgeving?

Geld overboeken naar uw tegenrekening of spaarpotje

U kunt alleen geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Dit hebben wij uit veiligheidsoverwegingen zo ingesteld. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik bovenaan de pagina op de knop ‘Geld overboeken’.
  • Vul het bedrag in dat u wilt overboeken.
  • Selecteer of u een overboeking wilt doen naar uw tegenrekening of naar een spaarpotje.
  • Klik op ‘Volgende’ om uw betaalopdracht te controleren.
  • Wanneer alles klopt klikt u op ‘Bevestigen’.

Hoe stort ik geld op mijn Online Spaarrekening?

Het storten van geld op uw Online Spaarrekening kan alleen vanaf uw vaste tegenrekening. Deze vaste tegenrekening staat op uw naam, en de naam van de eventuele mederekeninghouder. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

De IBAN van uw Online Spaarrekening ziet u na het inloggen in uw overzicht.

Sommige banken vragen verplicht om de naam van de ontvanger bij een overboeking. Vul dan de tenaamstelling in van uw spaarrekening bij Ayvens Bank. Deze vindt u terug op uw rekeningoverzichten.

Hoe open ik een termijndeposito?

Hebt u al een Online Spaarrekening bij Ayvens Bank? Dan opent u een termijndeposito vanuit uw Online Spaarrekening. Als u nog geen Online Spaarrekening hebt, kunt u deze hier openen.

Om een termijndeposito te openen moet het bedrag dat u in een termijndeposito wilt vastzetten op uw Online Spaarrekening staan. U vindt het saldo van uw Online Spaarrekening onder het menu Flexibel Sparen. Voor het openen van een termijndeposito geldt een minimum bedrag van € 1.000.

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Deposito Sparen.
  • Klik vervolgens onder de titel op de knop ‘Open een termijndeposito’.
  • Vul bij stap 1 het bedrag dat u wilt vastzetten en kies een looptijd.
  • Geef uw termijndeposito een naam of omschrijving.
  • Controleer hierna de rente die bij uw looptijd hoort en klik op ‘Volgende’.
  • Controleer de gegevens en klik op ‘Bevestig aanvraag’ om de aanvraag te versturen.
  • Uw aanvraag wordt in behandeling genomen.
  • Klik op ‘Sluiten’ om terug te keren naar de overzichtspagina van Deposito Sparen.
  • Klik op ‘Nieuwe termijndeposito openen’ als u nog een termijndeposito wilt openen.

Nadat u uw termijndeposito hebt geopend, vindt u het direct terug in het overzicht van Deposito Sparen. Enkele minuten na het openen van uw termijndeposito ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging.

Op onze veelgestelde vragen pagina vind je antwoord op alle andere vragen over Deposito Sparen bij Ayvens Bank.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Bent u verhuisd? Of hebt u een nieuw e-mailadres? Geef ons dit zo snel mogelijk door. Het is belangrijk dat wij als uw bank over uw actuele gegevens beschikken.

Wijzigingen kunt u eenvoudig binnen uw persoonlijke bankomgeving doorgeven.

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Mijn gegevens.
  • Onder het onderdeel ‘Uw Persoonlijke Gegevens’ vindt u uw huidige gegevens.
  • Klik bij het onderdeel waar u een wijziging wilt doorgeven op de button ‘Wijzig’.
  • Doorloop de 3 stappen.
  • U ontvangt altijd een bevestiging van de wijziging en/of een e-mail met verdere instructies.

Let op: heeft u een nieuw mobiel telefoonnummer? Via de Sparen App kunt u zelf gemakkelijk uw mobiele telefoonnummer wijzigen.

In het geval van een gezamenlijke Online Spaarrekening kunt u alleen voor uzelf wijzigingen doorgeven. Iedere rekeninghouder moet met de eigen inloggegevens zelf via de bankomgeving wijzigingen doorgeven. De reden is om eventueel misbruik te voorkomen.

Ik zie na het inloggen een pop-up met het verzoek mij te (her)identificeren of gegevens te controleren

Ayvens Bank is wettelijk verplicht om over bepaalde gegevens van haar klanten te beschikken. Om er zeker van te kunnen zijn dat uw data volledig en correct bij ons opgeslagen is, vragen we u via de pop-up om uw gegevens te controleren en aan te vullen waar nodig. Sommige klanten waar wij een identificatie van missen of die verlopen is vragen wij deze aan te leveren. Meer informatie over de (her)identificatie vindt u op onze informatiepagina.

Hoe kan ik mijn tegenrekening wijzigen?

Controleer eerst of de tenaamstelling van uw nieuwe tegenrekening hetzelfde is als de tenaamstelling van uw Online Spaarrekening bij Ayvens Bank. Als dit niet zo is, kunnen wij uw tegenrekening namelijk niet wijzigen. Daarnaast moet het type tegenrekening hetzelfde zijn als uw type spaarrekening bij Ayvens Bank. Dus een individuele tegenrekening bij een individuele Online Spaarrekening, en een gezamenlijke tegenrekening bij een gezamenlijke Online Spaarrekening.

  • Om uw tegenrekening te wijzigen logt u in op uw Online Spaarrekening. Klik vervolgens rechtsboven op 'Mijn gegevens'. U kunt onder 'Uw Persoonlijke Gegevens' uw tegenrekening wijzigen.
  • Bevestig uw wijziging en maak €1 over vanaf uw nieuwe tegenrekening.
  • U ontvangt van ons een bevestiging als alles in orde is en de wijziging verwerkt.