Hebt u hulp nodig bij het inloggen?
Hoe kunt u inloggen?
We bieden u de volgende 2 mogelijkheden om met een extra controle stap op uw Online Spaarrekening in te loggen.
We bieden u de mogelijkheid tot het scannen van een unieke QR-code met onze Sparen App als tweede controle middel. Hiervoor kunt u versie 2.14.1 van onze Sparen App downloaden in de app stores.
Ondersteunt uw mobiele apparaat onze Sparen App niet? Dan kunt u er ook voor kiezen om in te loggen met een SMS code. Deze SMS code wordt naar het mobiele telefoonnummer dat bij ons bekend is verstuurd. Hiervoor hebt u geen smartphone nodig.
Hieronder volgen in het kort de stappen die u straks kunt doorlopen wanneer u op uw Online Spaarrekening wilt inloggen.
! Belangrijk !
Medewerkers van Ayvens Bank zullen u nooit om uw gebruikersnaam of wachtwoord vragen. Ook niet in een e-mail, SMS, Whatsapp of via de telefoon. Geef dus nooit uw gebruikersnaam of wachtwoord als iemand u daarom vraagt. Lees op onze website bij Veilig bankieren hoe u er samen met Ayvens Bank voor zorgt dat uw spaargeld veilig is.
Hulp en vragen over het inloggen
Inloggen met SMS
U weet uw gebruikersnaam of wachtwoord niet meer, of u krijgt een melding dat deze ongeldig zijn, of uw wachtwoord is verlopen.
Weet u uw gebruikersnaam niet meer?
Uw gebruikersnaam hebt u per email van ons ontvangen bij het aanvragen van uw Online Spaarrekening. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Klik dan op 'Log in met SMS' op de inlogpagina, dan op 'Gebruikersnaam vergeten' en volg de 3 stappen. U ontvangt u gebruikersnaam via email. Uw gebruikersnaam blijft altijd hetzelfde.
Weet u uw wachtwoord niet meer?
Dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor hebt u uw gebruikersnaam nodig.
- Ga naar de inlogpagina van onze bankomgeving.
- Klik op de button 'Log in met SMS'.
- Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’.
- Vul uw gebruikersnaam en geboortedatum in en klik op ‘Volgende’.
- Binnen een minuut ontvangt u een SMS van ons met een tijdelijk wachtwoord. Vul dit wachtwoord in. Dit is 10 minuten geldig.
- Maak daarna een nieuw wachtwoord aan en bevestig dit.
Hebt u meer dan 5 keer fout ingelogd?
Dan wordt uw toegang om veiligheidsredenen geblokkeerd. Maak een nieuw wachtwoord aan door op 'Wachtwoord vergeten' te klikken. Hiermee heft u de blokkade op.
Uw wachtwoord is verlopen
Om veiligheidsredenen moet u elke 12 maanden een nieuw wachtwoord instellen. U ziet dan een melding. Volg de 3 stappen in het formulier en log vervolgens in met uw nieuwe wachtwoord.
U hebt een probleem met de SMS-code
U ontvangt geen SMS code
Het duurt maximaal 1 minuut voordat u de code ontvangt. De afzender van de code is 'Ayvens Bank' en wij zullen u nooit een link sturen via SMS. Hebt u een nieuw telefoonnummer dat nog niet bij ons bekend is? Neem dan contact met de klantenservice op om uw nummer te wijzigen.
U hebt meerdere SMS codes ontvangen
Bij elke inlogpoging krijgt u een SMS. Gebruik de meest recente code om in te loggen.
Inloggen met QR-code
Hoe logt u in met de QR-code?
Om de QR-code te scannen om in te loggen op uw Online Spaarrekening gebruikt u de QR-code scanner in de Sparen App. U moet hiervoor de Sparen App downloaden op uw smartphone en instellen door in te loggen in de app en een toegangscode te kiezen. Na het instellen ziet u linksboven in de app een QR-code icoon. Als u hier op klikt opent u de Sparen App QR-scanner. Richt de scanner op de code en bevestig op uw smartphone dat u in wilt loggen. U logt vervolgens in op uw computer.
U hebt geen smartphone met camera
Om in te loggen met de QR-code hebt u een smartphone met camera nodig en de Sparen App geüpdatet naar minimaal versie 2.14.1. Indien u geen smartphone hebt met de Sparen App, kunt u inloggen via SMS code.